Zdravá dobrota

By Zuzka K - 6.1.13

Po Novom roku si väčšina z nás dala nejaké záväzky. Jedným z tých mojich je začať sa zdravšie stravovať. Priznám sa totiž, že sladkosti boli na mojom dennom poriadku a zelenina s ovocím tak boli zatlačené do úzadia. Rada by som to teda zmenila. A celkom sa mi to darí už 5 dní.
Ale čo robiť, ak chuť na sladké je neoblomná a nechce sa nás pustiť? Najlepšie je nahradiť sladké ovocím, ktoré obsahuje síce cukry, ale naviac od sladkostí má veľa vitamínov a minerálnych látok, ktoré sú teraz v zime tak potrebné.


Tak tu mám pre vás jednu z mojich obľúbených sladkých ale zdravých pochúťok. Je ideálna na desiatu, olovrant, či kedykoľvek, keď vás prepadne chuť na sladké. Určite ju poznáte, určite ste ju už jedli a možno je tiež jednou z vašich obľúbených.


Čo všetko potrebujeme? Úplne základné potraviny, ktoré sa nájdu v každej domácnosti.


Jablko, mrkva, vlašské orechy, mandle, hrozienka, citrón, med, škorica.

Jablká si postrúhame spolu s mrkvou, pridáme nasekané vlašské orechy, mandle, sušené hrozienka, posypeme troškou škorice, pokvapkáme citrónovou šťavou a kto chce  môže si pridať malú lyžičku medu.
Všetko spolu zmiešame a môžeme konzumovať. Je to naozaj výborné, aj keď to možno na prvý pohľad tak nevyzerá!!!


A čím všetkým sú dané potraviny pre nás prospešné?
Jablko - jablko je našim najdostupnejším ovocím. Vraj obsahuje viac ako 10 dôležitých vitamínov, minerálnych látok a vlákninu. Hovorí sa, že jedno jablko denne zaručí zdravie po celý život.

Mrkva - obsahuje hlavne vitamín A a karotén. Vitamín A je potrebný pre zdravý zrak a karotén nám zase pomáha udržať si zdravšiu farbu pokožku a v lete pomáha pri opaľovaní. Dokonca obsahuje pektín, ktorý podporuje vylučovanie ťažkých kovov z organizmu. Mrkvu by sme však vždy mali konzumovať s nejakými tukmi, inak látky v nej naše telo nijako nevyužije.

Citrón - citrusové ovocie je známe vysokým obsahom vitamínu C, ktorý podporuje imunitu a bojuje proti chorobe. Citrón pomôže znížiť horúčku, zlepšuje trávenie a prečisťuje organizmus. Napriek tomu, že je kyslý, pôsobí v tele zásadito.

Vlašské orechy - všetky orechy sú výbornou potravou pre mozog, srdce a nervovú sústavu. Obsahujú zdravé tuky, množstvo vitamínu E a bielkoviny, ktoré podporujú znižovanie hladiny cholesterolu a zlepšujú výkonnosť.

Mandle - patria tiež medzi orechy a obsahujú množstvo vitamínu E, podporujú nervovú sústavu a sú výborným doplnkom v období stresu.

Sušené ovocie - obsahuje síce viac cukrov a kalórií, ako bežné ovocie, no aj tak si v sebe uchová ešte dosť dôležitých vitamínov a minerálnych látok.

Škorica - je známe voňavé korenie, ktoré podporuje zníženie krvného tlaku, má antioxidačné účinky a pôsobí uvoľňujúco. Pomáha pri rôznych chorobách.

Med - táto sladká dobrota veľa vitamínov síce neobsahuje, no napriek tomu je dobrou voľbou a zdravšou náhradou klasického cukru. Má veľa antioxidantov a cukry v ňom obsiahnuté sú zase výborným zdrojom energie.

Takže záver je, že táto zdravá "svačinka" je naozaj plná vitamínov a navyše výborne chutí!

Máte tiež nejakú obľúbenú zdravú pochúťku? Alebo čím zaháňate chuť na sladké? Skúšali ste tento recept?

Užívajte si ešte zbytok nedele!!!



  • Share:

You Might Also Like

14 komentárov

  1. Vypadá t zvláštne, ale podlá ingrediencií to može byt dobré :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Vypadá to docela dobře.. nejsi určitě sama kdo po novém roce začíná se zdravější stravou :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Mrkvu som nikdy neskúšala spolu s jablkom ale vyzerá to zaujímavo, vyskúšam :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ja som kedysi tiež vobec nemala ponatia, ako vobec može chutiť mrkva s jablkom. Ale fakt sa k sebe hodia.:)

      Odstrániť
  4. Mňááám, dala bych si! Tak já jdu dělat konečně oběd :-)

    WorldByBella

    OdpovedaťOdstrániť
  5. fakt skvelá, zdravá a navyše chutná mňamka! :)

    http://slyfestyle.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ano je fakt chutná, aj keď na prvý pohľad tak nevyzerá :)

      Odstrániť
  6. Já bych si asi musela jablko a mrkev pokrájet, strouhaná mrkev mi vyvolává dávicí reflex =)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Vyzerá to celkom zaujímavo ale ja by som tam určite nedala mrkvu a hrozienka, a jablká by som si tiež pokrájala :) Toľko ľudí, toľko chutí ale dobrá inšpirácia :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. no ved jasne, každý máme iné chute. To úplne chápem.

      Odstrániť
  8. Néé, mrkev néé :D Kdybych ji vynechala, tak určitě dobrota :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za všetky komentáre!