30 dňová výzva pre krajšie a zdravšie telo

By Zuzka K - 31.7.17

Už zajtra tu máme nový mesiac! Posledný prázdninový, posledný letný a prvý, kedy môžete začať so svojím telom niečo robiť. Hovoríte si, prečo v auguste??? A ja hovorím, prečo nie??? Veď leto je ideálne na starostlivosť o seba, na cvičenie, zdokonaľovanie sa atď. Vtedy sa vždy všetko robí lepšie, vonku je dlhšie svetlo, ľahšie sa nám vstáva, záhradky sú plné ovocia a zeleniny, a slniečko nám dodáva pravidelnú dávku vitamínu D a dobrej nálady.

Pozývam vás pustiť sa do tejto nenáročnej výzvy a skúsiť, čo s vašim telom urobí 30 dní, kedy:
- začnete a budete pravidelne cvičiť, zdravšie sa stravovať, piť minimálne 2 litre vody denne, spať 8 hodín denne a skrášľovať sa inými spôsobmi. Chcem to skúsiť preto lebo cvičenie a zdravú stravu v poslednej dobe zanedbávam. A preto myslím, že za 30 dní sa dá toho tihnúť veľa a hlavne je to pekný začiatok pre ďalšie pokračovanie v cvičení a zdravej strave.
Takže poďme na to:



Prvé čo zajtra urobíte, keď vstanete - odvážte sa a zmerajte si prsia, pás a boky, urobte si fotku nenalíčenej tváre, prípadne aj celého tela. Všetko si zapíšte.

A nasledovne každý deň dodržujte:

STRAVA
1. ráno nalačno vypite pohár vlažnej vody
2. asi o pol hodinku sa naraňajkujte.

Svoj jedálniček si pripravte podľa seba, ale skúste to zdravšie a hlavne skúste:
- jesť 5-krát denne
- každé 3 hodiny - napr. 7:00 - raňajky, 10:00 - desiata, 13:00 - obed, 16:00 - olovrant, 19:00 - večera. Takáto strava vám zrýchli metabolizmus a telo nebude mať potrebu si ukladať tuky.
- vylúčte sladkosti, alkohol
- raz za týždeň si doprajte niečo zakázané - ideálne domáci koláč, do ktorého viete, čo ste dali. Samozrejme s mierou, nie celý plech, ideálne 2-3 kúsky v rámci 5 jedál, teda napr. na olovrant s kávičkou.
- počas dňa vypite 2 - 3 litre vody. Najlepšie urobíte, ak si kúpite 2 lirový džbán a z toho si počas dňa budete ulievať, či v práci, alebo doma.

CVIČENIE
- vyhraďte si každý deň 30 minút na cvičenie. Voľno si urobte iba 1krát do týždňa, napr. v nedeľu. -
- cvičte 6 dní, potom si dajte jeden deň voľno, napr. v nedeľu.
- ideálne je cvičiť buď ráno okolo deviatej, ak máte tú možnosť, alebo potom okolo 17-tej hodiny po práci.
- zostavte si vlastný cvičebný plán, teda niečo, čo vás bude aspoň trochu baviť. Ja myslím, že 30 minút denne nie je veľa na cvičenie, keď si ho rozdelíte na aeróbny a anaeróbny tréning. Zaraďte proste do tejto polhodinky posilňovacie cvičenie, ale aj cvičenie, pri ktorom sa dobre zadýchate a spotíte. A 30 minút vám ubehne ako nič

Zostava mojich cvikov:
- 5 minút - rozcvička, strečing
- 5 minút dýchacie a posilňovacie cviky na chrbát iba s vlastnou váhou tela
- 10 minút aeróbne cvičenie - teda šlapanie na bicykli, behanie, alebo šlapanie na eliptickom trenažéri

Zvyšných 10 minút:
- na nohy 100 drepov, napr. 20 opakovaní po 5 sérií
- 100 brušákov, tiež 20 opakovaní po 5 sérií
- 100 opakovaní na ruky: 20x2 zdvih jednoručiek, 20x2 zapažovanie v predklone, 20x1 rozpažovanie

Starostlivosť o telo:
- po cvičení sa vždy natrite nejakým spevňovacím prípravkom, prípravkom na celulitídu, či strie, podľa potreby. Tak isto urobte aj večer po sprchovaní.
- zaraďte do stravy aj nejaké vitamíny, čo si myslíte, že by ste potrebovali. Napr. železo... toho ja nemám nikdy dosť.
- raz do týždňa si urobte peeling celého tela a tváre, masku na vlasy, masku na tvár

Starostlivosť o dušu:
- každý deň si nájdite nejakú radosť - materiálnu (kvety, nové tričko, dobrá kniha, kávička) aj nemateriálnu (úsmev od detí, objatie, poďakovanie).
- usmievajte sa od rána, aj keď sa vám nechce vstávať. Zmení vám to celý deň a po čase sa to pre vás stane zvykom
- ďakujte, chváľte, pomáhajte, buďte milá. Každý deň! Uvidíte, ako sa vám to vráti.

Tak, kto sa do toho pustí so mnou? Pripomínam len, že mojím cieľom nie je chudnúť (no vaším pokojne môže byť), ale iba spevniť postavu, posilniť chrbát, a trošku si zlepšiť kondičku. A uvidíme, aký výsledok prinesie 30 dní...
Určite vám dám o nich vedieť. :-)


  • Share:

You Might Also Like

5 komentárov

  1. Super "rozvrh dne". :) Zkusím začít praktikovat. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. No to je super plán, já už 3 týden chodím do posilovny a jím zdravěji, tak snad :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Skvelý článok, podľa mňa nikdy nie je skoro či neskoro začať zdravo žiť :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za všetky komentáre!